SALGSBETINGELSER


Generelt

Våre salgsbetingelser er kun tilgjengelige på norsk.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Priser

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader. Prisene er oppgitt i norske kroner og vi har ingen skjulte gebyrer eller kostnader. På grunn av endringer i innkjøpspriser og valutakurser kan våre priser forandre seg. Slike endringer har ingen tilbakevirkende kraft.

Vi tar forbehold om skrive- og prisfeil i vår nettbutikk.

Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder.

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre varer og priser i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

Vi kan ikke lastes for direkte eller indirekte skader som følge av bruk / feilaktig bruk av produkter som er tilgjengelige i vår nettbutikk.

Bestillingsprosess

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du kontakte oss umiddelbart etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger blir registrert tidsnok, ettersom vi jobber hardt med å sende ut bestillingene så raskt som mulig. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.

Du vil motta epost med oversikt over din ordre etter fullført bestilling. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis det er noe galt med din ordre vil vi ta kontakt med deg på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.

Betaling

Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard, MobilePay eller bankoverføring. Vi gir ikke kreditt til privatkunder.

Vår betalingsløsning leveres av DIBS, og oppfyller de strengeste krav til sikkerhet. Når du bekrefter bestillingen din sendes du videre til DIBS sin sikre server og fullfører betalingen. Ved fullført betaling sendes du tilbake til Bilpleieshop.no, og får en bekreftelse på at kjøpet er gjennomført. Du mottar også i løpet av kort tid en ordrebekreftelse på epostadressen du oppgav i bestillingen.

Ved bankoverføring via nettbank logger du selv inn i nettbanken og foretar betalingen. Betalingsinformasjonen blir tilsendt per epost. Dette er et alternativ vi tilbyr slik at kunder kan bekrefte og fullføre bestillingen selv om man ikke har kodebrikke / mobilbank tilgjengelig.

Levering

Per i dag leverer vi kun varer til Norge. NB! Vi sender ikke pakker til Svalbard.

Alle pakker blir sendt med Posten/Bring.

Vi sender normalt sett varene innen 1-2 virkedager etter at betaling er registrert. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus. Leveringstid 1-5 dager, avhenger av hvor i landet varene skal leveres. Enkelte produkter kan ved høy belastning ha noe lenger leveringstid. Dette vil du bli informert om på e-post. Alle våre leveringer sendes med Posten. Pakken kan spores, og du varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

Retur

Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider på posten.no.

Ved retur anbefaler vi at du benytter deg av postens servicepakke da det er en rimelig måte å sende pakker på med sporingsnummer. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene(med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Dersom varen er tatt i bruk, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen. Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som intreffer først.

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Angrerettskjema følger med ordrebekreftelse på e-post, og kan også lastes ned her. Du betaler selv for returkostnaden ved bruk av angreretten.

Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpsummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.